پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227294
حلب آزاد شد
تاریخ انتشار : 1395/09/24 07:34:04
نمایش : 1209
شهر مهم حلب به لطف ايثارگري مردم و نيروهاي دولتي سوريه و حمايت جبهه مقاومت پس از قريب به 4 سال به طور کامل از شر تروريست‌هاي تکفيري آزاد شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، خبرنگار اعزامي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، دقايقي پيش از آزادي کامل شهر حلب سوريه پس از چهارسال از سيطره تروريست هاي تکفيري صهيونيستي داعش به دست ارتش اين کشور خبر داد .
 
بنابر اين گزارش، با موافقت ارتش سوريه و نيروهاي مقاومت براي خروج تروريستهاي باقي مانده از شرق حلب به سيطره چهار ساله گروهکهاي تروريستي در اين شهر پايان داده شد. قرار است تروريستها به اتفاق خانواده هايشان بدون هيچ مقاومتي به منطقه راشدين چهار در حومه غربي حلب انتقال داده شوند.
 
براساس گزارش ها، تروريست ها به همراه خانواده هايشان هم اکنون آماده خروج از شرق حلب مي شوند تا در چند ساعت آينده از طريق گذرگاه راموسه به سمت حومه غربي استان حلب بروند. بيشتر اين تروريست ها از اعضاي حزب ترکستان وابسته به ترکيه هستند.
 
در همين حال شبکه تلويزيوني العالم گزارش داد: مشاور رئيس جمهور سوريه در امور آشتي ملي در گفتگو با اين شبکه تاکيد کرد عمليات خروج افراد مسلح از حلب به منطقه اتارب انجام خواهد شد و فردا اين شهر منطقه اي امن خواهد بود.
 
يک منبع نظامي سوريه به اسپوتنيک گفت شهر حلب پس از اقدام ارتش سوريه به گشايش دالانهايي براي خروج باقيمانده تروريستها با سلاحهاي انفرادي خود به طرف حومه شمال غربي حلب ، درحال حاضر به طور کامل از وجود گروههاي تروريستي خالي شده است.   
 
اين منبع افزود ارتش سوريه درحال حاضر در مواضعي مستقر شده است که پيش از اين گروههاي مسلح حضور داشتند.  وي اضافه کرد ستاد کل ارتش امشب بيانيه اي در اين خصوص منتشر خواهد کرد.  
 
شبکه تلويزيوني الجزيره عربي گزارش داد در پي آزادي حلب از شر تروريست هاي تکفيري و نگراني سران کشورهاي عربي از پيروزي نيروهاي ارتش سوريه، اتحاديه عرب به درخواست قطر روز پنجشنبه جلسه فوق العاده تشکيل مي دهد.

خبرگزاري فرانسه نيز اعلام کرد ويتالي چورکين نماينده روسيه در سازمان ملل اعلام کرد پس از آغاز عمليات تخليه تروريست‌ها از شرق حلب، درگيري‌هاي نظامي در اين منطقه پايان يافت.

وي در گفتگويي مطبوعاتي گفت: تروريست‌ها خروج خود را آغاز کرده‌اند و اجراي اين عمليات باعث توقف درگيري‌هاي نظامي در اين منطقه شده است.

چورکين افزود: پس از پيروزي هاي ميداني بسياري که ارتش سوريه به دست آورده، برخي از اعضاي شوراي امنيت به فکر تشکيل جلسه فوق العاده سازمان ملل متحد افتاده اند.

بشار جعفري نماينده سوريه در سازمان ملل نيز گفت: تروريست ها بدون حمايت برخي از کشورها چگونه مي توانند در برابر ارتش سوريه مقاومت کنند.

وي افزود: از اينکه نماينده آمريکا در شوراي امنيت به سخن تروريست ها استناد مي کند، تعجب مي کنيم.

حلب مهمترين پايگاه شهري تروريست هاي تکفيري بود که با گروگان گرفتن مردم اين شهر توانسته بودند سيطره خود را بر آن حفظ کنند.
 
آزادسازي حلب بزرگترين پيروزي ارتش سوريه در برابر تروريستهاي تکفيري است؛ چراکه با توجه به موقعيت ژئوپليتيک ممتاز اين شهر، تسلط بر آن به معناي قطعي شدن تسلط دولت سوريه بر ساير شهرهاي اين کشور است.
 
با آزادسازي حلب، طرح استکبار براي تجزيه سوريه براي هميشه شکست خورد.

گزارش ها همچنين حاکي است نخستين گروه تروريست هاي جبهه النصره از منطقه محاصره شده شرق حلب خارج شدند. بر اين اساس، در اين نوبت تروريستهاي زخمي خارج  و به منطقه راشدين 4 در حومه غربي شهر حلب منتقل شدند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html